ТЪРСЕНЕ НА САЙТА

CPM - какво е това? Как се използва CPM в рекламите?

Организиране на медийна или контекстна рекламакампания в мрежата, всеки рекламодател изчислява приблизителния си бюджет. За клиента на рекламна кампания е важно да се види как са разпределени средствата за поведението му, дали парите се изразходват по предназначение и с каква ефективност се използват. Изчисляването на ефективността на рекламния продукт в медийното планиране се основава на няколко показателя, един от които е индексът на CPM. Какъв е този показател, как да го използвам - ще видим по-долу.

cpm това

CPM - защо е необходимо

Какво е CPM в рекламата, познат от миналия век. Модулът беше използван във всички рекламни кампании, които се проведоха в медиите. Издателите, телевизионните и радио каналите все още използват този показател за изчисляване на разходите за реклама. CPM се използва, когато става дума за цената на един рекламен дисплей, а не за отделни адресати, а за хиляда купувачи. В същото време този термин е въведен в обращение. Собствениците на рекламни платформи биха могли да работят само с циркулацията и тематичния си фокус, така че беше определена CPM, рекламирането с тази стойност беше ефективно.

Определяне на CPM

cpm това

Едно просто определение на CPM е цената на хиляда. Името на модула идва от английските думи Cost-Per-Thousand, където M е римската цифра, т.е. 1000. Така на въпроса какво е CPM, можете да отговорите, че това е цената за хиляда импресии на рекламата. Колкото повече реклами се появяват на страниците на вестници и списания, толкова по-често звучи по радиото или мига по телевизионен канал - толкова по-голям е показателят за този коефициент.

Изчисляване на ЦнХИ в онлайн рекламни кампании

В Интернет ролята на рекламата обикновено еиграят банери - това са най-досадните изскачащи прозорци, които потребителите не харесват толкова много и които носят пари на собственика на рекламни платформи. Колкото по-популярен е сайтът, толкова повече потребители разглеждат тази страница на интернет, толкова по-скъпата реклама на този сайт ще струва на клиента.

Рекламодателите се интересуват от възможно най-голям брой потребители, които видяха този банер. Следователно, това, което е CPM, математически може да се покаже по следния начин:

CPM = (обща цена на рекламната поръчка) / (планиран брой показвания на банери на ден) * 1000.

Сега е ясно, CPM - какво е то. В рекламата това е един от най-важните показатели. Рекламодателят може да изчисли колко пари да плати на собственика на сайта, така че информацията да се показва на хиляда потребители на мрежата.

Това изчисление може ясно да се докаже чрезпрост пример. Цената за поставяне на един банер на сайта на портала е например 400 долара на седмица, статистиката на тази интернет страница показва, че около седмица сайтът се разглежда от около 10 хиляди потребители. По този начин едно просто изчисление дава стойност:

CPM = $ 400 / $ 10,000 * 1000 = $ 4 за хиляда импресии на рекламна информация.

Рекламодателите трябва да разберат, че простоДемонстрацията на банер на тематичен сайт е предимно информативна. Няма гаранция, че всичките десет хиляди души, които са посетили страницата, задължително кликват върху банера. Дали посетителят иска да кликне върху връзката или не зависи само от привлекателността на самия банер и информацията, която се поставя върху него. Всеки сайт ще предостави всички необходими данни за изчисляване на параметъра CPM. Че е полезно за собственика на сайта, можете да го разберете. Но рекламата, нейното качество и интерес към крайния потребител са включени в задачите на клиента.

какво е cpm

Допълнителна CTR модул, методи за изчисление

За да намалите разходите, още едининдикаторът е CTR. Името също дойде от английски и звучи напълно като процент на кликване. CTR показва колко хора кликват върху банера и отиват на рекламната страница на клиента. Този модул зависи от точността на избраната площадка, тъй като по-подходящо и необходимо вид реклама, толкова по-голяма вероятността, че посетителят се интересуват от информацията и кликне върху банера. Методът за изчисляване на този показател е, както следва:

CTR = (брой потребители, които са кликнали върху банера) / (планиран брой показвания на банери на ден) * 100%.

Например, ако от 20 000 души, които видяха рекламата, кликнали върху връзката на 800 потребители, CTR е 800/20 000 * 100 = 4%, което е по-високо от минималната допустима стойност.

Доказано е, че минималната CTR е 3-5%. Ако е по-малко, тогава цената на потенциален клиент ще надвиши очакваната печалба и рекламата ще се счита за неефективна.

cpm реклама

Използване на индекси

CPM може да се използва при избора на по-тесенцелевата аудитория. Например, когато поръчвате банерно разположение, сайтът на сайта предоставя на рекламодателя информация за възрастта, областта, мястото на пребиваване, хобита на всички регистрирани посетители на сайта. По този начин, желаният банер се появява само за тези потребители, на които е проектиран даден рекламен продукт. Бюджетът на рекламната кампания се изразходва по-икономично и по-ефективно.

То трябва да отчита и дейността на постояннитепотребители. Колкото по-често един и същ посетител вижда един и същ рекламен продукт, толкова повече пари се отписват от рекламодателите, но клиентът не получава повече от клиентите. Поради това компетентното изчисление на индексите за CPM и CTR, съчетани с задълбочен анализ на информацията, предоставена от тази рекламна платформа, трябва да доведе до желания резултат на клиента.

Друг момент, който трябва да разгледате в началоторекламна кампания. Плащането може да бъде таксувано или по ЦнХИ или по CTR. С други думи, клиентът трябва да разбере същността на рекламата модул банер CPM - това не е плащане за кликване, но само за реклама на демонстрация на продукти

какво е cpm в рекламата

Обобщение

Когато попитате какво е ЦнХИ, можете да отговорите на товаТози параметър е един от най-важните в анализа на ефективността на конкретна реклама, а също така трябва да се вземе под внимание при изчисляването на рекламния бюджет. Взети предвид и размера на предполагаемите контакти на потенциални клиенти с информацията за реклама, както и стойността на разположение за банер, на няколко сайта с подобна тематична насоченост. Като се има предвид тези параметри, е възможно да се изчисли ефективността на дадена рекламна платформа и успешно овладяване на рекламния бюджет.

</ p>
  • Оценка: